неделя, 2 септември 2012 г.

''Лава'' кексчета

Най-после и аз се реших да направя тези кексчета. Има много рецепти, но мисля че почти навсякъде са еднакви. Аз лично за първи път ги видях във Facebook, има ги и в сп. ''Кулинарен журнал'', след това видях рецептата и в Bg mama и ''Вкусно с Йоли''. Както споменах има ги навсякъде. Както и да е. Ето я рецептата , по която аз ги приготвих, а вие сами решете от къде да вземете рецептата.

 Необходими продукти:
4 яйца
200 гр черен шоколад
200 гр масло
140гр захар
40 гр или около 1/2 ч.ч. брашно
ванилия
Начин на приготвяне:
В купа сложете шоколада, маслото и захарта и ги разтопете на водна баня. Тук ще кажа, че аз го направих по мързеливия начин- в микровълновата и пак се получиха. Оставете сместа да се охлади. Разбийте леко яйцата и заедно с брашното и ванилията ги добавете към шоколадовата смес. Разбъркайте добре. Намаслете еднократни формички за кексчета ( с тях ще ви е по-лесно да ги вадите) и ги поръсете с брашно. Разпределете сместа във формичките и ги сложете в хладилника поне за час. Аз лично напълних 8 формички.
Сега много важно - пише го във всички варианти на рецептата- печете в предварително загряна на 220С фурна за 10-12 минути. Не повече. Целта е да се получи лека коричка, а сърцевината да остане течна.
Вкуса е незаменим, а вида им доста впечатлява. Показвам ви кексчетата без украса- може да ги поръсите с пудра захар и да украсите с малко сезонни плодове. Ефекта е зашеметяващ.
Bon Appetit

Няма коментари:

Публикуване на коментар