събота, 18 октомври 2014 г.

Кифлички

Моята маман е в Испания и преди няколко дни ми се похвали, че е правила кифлички. Показа ми ги, изглеждаха доста добре, та реших и аз да ги пробвам. Оказа се, че не само изглеждат добре, но и са доста вкусни. Сега ги споделям и с вас, дано да ви се харесат. Мисля, че майка ми е взела рецептата от интернет, но понеже тя ми я даде не знам от къде точно е взета.


Необходими продукти:
400 мл прясно мляко
3 с.л. захар
около600-650 гр брашно
40гр. мая
1ч.ч. олио
1с.л. сол
1 яйце
сирене
локум
Начин на приготвяне:
Затоплете прясното мляко до телесна температура( при потапяне на пръста да не е горещо) и сложете захарта, разтворете маята в него и сложете 5с.л. брашно. Разбъркайте добре (получава се течна смес) и го оставете 15-20 минути да втаса маята. След това прибавете към нея олиото, солта и започнете да прибавете брашно, така че да се получи меко тесто. Количеството брашно е приблизително, вие сами ще прецените колко да добавите, когато започнете да замесвате тестото. Омесеното вече тесто се оставя още един час да втасва. След това се разделя на 3 равни части. Всяка част се разточва на кръг с дебелина 1-2мм, реже се на 8 или 12 части (зависи колко големи искате да са ви кифличките) като в широката част се слага сирене или локум, след това завивате кифличките. подреждате ги в тава покрита с хартия за печене и ги оставяте да втасат още 10 минути. Намазвате кифличките с разбито яйце и печете в предварително загряла на 180С фурна.


Bon Appetit

Няма коментари:

Публикуване на коментар